Gå til hovedinnhold

Kl. 11
Regnsikkert Regnsikkert

Sist oppdatert: 4. juli 2024

Geithelleren ligger fint til høyt oppe i Jordalen og tilbyr bratt og tung klatring. Fjellkvaliteten er litt varierende og særlig nedre del av veggen er noe løs og forvitret. Men straks du er oppe i veggen blir det bedre. Veggen har sol det meste av dagen. Kjør veien mot Selvik nesten helt til ende. På toppen kan du parkere på venstre side ved bommen, i lommer langs veien eller på plass på høyre side litt forbi bommen. Kjør rolig opp gjennom dalen og ta hensyn til de som bor der. Gå forbi bommen, opp asfaltert vei og fortsett rett frem på sti. Følg denne opp bakken, gjennom et lite skar med port, og videre til du kommer til demningen. Hold til høyre her når stien deler seg. Etter demningen dreier stien mot høyre. Fortsett ca 300 meter oppover, i litt myrete terreng. Når stien flater ut og dreier mot venstre og du ser rett over på Rundemannen, fortsetter du rett frem i retning Jordalen. Veggen dukker opp på venstre hånd når du går litt nedover.