Gå til hovedinnhold

25 min.
Gåtid fra parkeringsplassen

Sist oppdatert: 4. juli 2024

Vertikal og lett overhengende vegg med klatring for det meste på gode tak, der fjellkvaliteten er bedre enn det ser ut som. Feltet får lite sol og trenger noen dager på å tørke etter regnværsperioder. På sommeren kan det være fint når det blåser mye, så holder knotten seg unna. Parkering på stor plass ved Askøy Forum. Følg grusveien langs fotballbanen, ned bakke forbi gamle steinhus og over en liten bro. Fortsett litt langs elven og ta av til høyre opp skråningen der det er tilrettelagt med tretrapper. Følg skogsveien opp bakken og videre i ca 10 min, forbi myr (Tuemyrane) med planket sti. Ta til venstre i første kryss og gå videre ca. 200 m før en tar til høyre innover rydning i skogen med litt dårligere sti. Følg denne til du kommer til veggen. Store deler av anmarsjen er fint opparbeidet med planket sti, men den siste delen er ofte fuktig. Anmarsjen kan være vanskelig å finne, særlig siste del. Det er også mulig å følge tursti fra Ask.