Gå til hovedinnhold

10 min.
Gåtid fra parkeringsplassen
15 min.
BussvennligMulig å nå med offentlig transport

Sist oppdatert: 4. juli 2024

Løvåsen ligger i Kanadaskogen og byr på variert klatring, både på bolter og naturlig sikring. Noen av rutene tørker sent. Det er mulig å komme til feltet fra alle innganger til Kanadaskogen. Korteste vei er fra parkering i veien opp til Løvåsen borettslag og deretter følge sti til feltet. Det er også mulig å gå fra Spelhaugen eller Nipedalen/Tennebekktjerna. Begge har både parkering og buss. Fra Spelhaugen går man opp den lange bakken (ca. 500m) og går av grusveien til høyre ved første sving i toppen av bakken, retning Løvåsen. Deretter følger man stien i ca. 300m til man ser veggen oppe i fjellsiden på venstre side. Kommer man fra Nipedalen går man rundt vannet på østsiden. Fortsett rett frem i første kryss, retning Spelhaugen. Før den lange bakken nedover begynner går man av grusveien inn til venstre på sti som er merket med skilt mot Løvås. Deretter følger man stien i ca. 300m til man ser veggen oppe i fjellsiden på venstre side.