Gå til hovedinnhold

20 min.
Sol fra:
Kl. 13.00
BussvennligMulig å nå med offentlig transport

Sist oppdatert: 4. juli 2024

Bynært felt med variert vegg- og svaklatring, der flere av rutene holder høy kvalitet. Noen av rutene trenger regelmessig å renses for mose og barnåler. Det er sol fra tidlig ettermiddag til sent på kvelden. Parkering på stor gjesteparkering for den første høyblokken øverst på venstre side Hesjaholtveien, ved stor snuplass og busstopp. Gå ut på den store grusplassen og opp i skrent til høyre. Utydelig eller ingen sti i starten. Du har nå en liten myr til venstre for deg. Etter hvert blir stiene tydeligere og du krysser øverste del av myren svakt mot venstre. Hold først omtrent samme retning og du krysser over øvre delen av et lite søkk. Følg sti noen meter ned i dette søkket og ta så til høyre over et lite høydedrag og du kommer så til et nytt søkk, parallelt med det første. Øverst her ser du en bratt fast klippe rundt 6 meter høy på venstre kant. Følg søkket nedover på gode stier. Litt før du kommer ned til vannet skal du opp bakken til høyre for deg. Straks du når toppen skal du ta til høyre, bort fra hovedstien, her er stien utydelig igjen. Ikke lenge etter skal du nå gå ned en bakke hvor veggen blir synlig til høyre. Anmarsjen kan være vanskelig å finne.