Gå til hovedinnhold

Sol fra:
Kl. 10:00

Sist oppdatert: 4. juli 2024

Stjernehimmelen er en ca. 25 meter høy klippe som byr på flott naturlig sikret klatring, hovedsakelig i riss som gir gode sikringsmuligheter. Veggen er sørvestvendt og har sol nesten hele dagen. Det er rappellfeste på toppen av veggen. Rappellen er 35 meter lang. Kjør opp til Stranda skole og parker på høyre side av den røde skolebygningen. Det er mulig å skimte veggen på venstre side av veien et stykke før man svinger av riksveien, men ikke fra parkeringen. Fra parkeringsplassen ved skolen finner man en sti som krysser en myr på plankebruer ca. 100 meter mot en liten klippevegg (her finnes for øvrig et boltet topptaufeste). Sving rett til høyre (sørover) ved klippeveggen og følg denne til endes på nedsiden av veggen. Fortsett videre i samme retning i myrlendt lyngterreng langs hjortetråkk og diverse stier, og veggen blir etter hvert synlig opp til venstre. Etter ca. 500 meter holder man i venstrekant av myren. Når man er nedenfor veggen, går en sti opp gjennom småskog. Følg denne litt videre og ta av opp til selve veggen.