Gå til hovedinnhold

Sol fra:
Kl. 12

Sist oppdatert: 4. juli 2024

Eventyrveggen byr på vertikal til svakt overhengende klatring, på solid fjell av meget god kvalitet. Rutene er jevnt over lengre enn det som er vanlig rundt Bergen. Linjene i venstre del er nesten alltid tørre mens rutene til høyre trenger et par dager på å tørke opp. Veggen ligger åpent til og det kan være gode forhold her sent på høsten og tidlig på våren. Når du har tatt av fra E39 til venstre, rett etter Eikefettunnelen kjører du opp til Eikemogardane. Følg veien helt opp og husk å lukke grindene. Ca 50 meter forbi den øverste gården svinger veien krapt til venstre. Her kan vi parkere i en lomme på høyre side. Gå inn på gammel gjengrodd vei/sti i kanten av plenen og skrå av mot venstre og ut i sandtaket. Gå ned til og over broen. Ta til venstre og følg merker med taustumper i trærne. Først oppover langs elven, ca 300 m, og så til høyre opp i lysning i skogen og videre på noe utydelig sti i brattere terreng. Oppe på flaten under veggen tar du til høyre før du igjen svinger mot venstre og over rampe som fører til veggen.