Gå til hovedinnhold

20 min.
Sol fra:
Kl. 12
BussvennligMulig å nå med offentlig transport

Sist oppdatert: 20. juli 2024

Feltet består av flere sektorer, beliggende fra viken i Marikoven og nordvestover mot Estviken (Eidsviken). Klatringen er på fjell av god kvalitet, for det meste på sva, med enkelte vertikale ruter og innslag av overheng. De fleste rutene tørker raskt, og særlig Kråkefjell og Tavlen kan være godt egnet også på vinterhalvåret. Parkering på grusplass, ca 50 meter til venstre etter broen i bunnen av bakken i Skiftesvikveien. Gå tilbake over broen og inn turvei på venstre side. Anmarsj til de ulike sektorene er som følger: Kråkefjell: Veggen ligger lett synlig oppe til høyre fra starten av turveien. Etter ca 50m tar du av på sti til høyre rett opp til veggen. Stien er bratt i starten og noe utsatt. Storfjell: Veggen ligger langs turveien innover i viken, omtrent 5 minutters gange fra parkeringen. Tavlen: Ved enden av viken fortsetter du på stien omtrent 50 meter forbi en steinur og tar av opp i skogen til høyre der stien deler seg. Et lite stykke oppe i skogen tar stien av til høyre igjen. Følg denne sørover igjen til du kommer opp til en liten myr. Hold på venstre side av myren og kryss den midt på, der stien går opp et lite skar på en knaus til veggen like ved. Estviken: Følg turveien til enden av viken og fortsett på tydelig sti rett frem til du kommer til veggen, som ligger til høyre i viken. Lyngfjell og Estviken syd ligger på høyre side, på vei mot Estviken.